De start
Omdat het een bus van een afvalbedrijf was was het nodig om alle grondig uit te baggeren, de betimmering te verwijderen en vooral ook het tussenschot.
 



 

De nieuwe aanwinst blijkt door zijn gewicht van 2100 kg een flinke wegenbelasting te kosten. Het was dan ook zaak om zo snel mogelijk te beginnen, om tenminste aan de eisen te voldoen van de RDW vóór de volgende driemaandstermijn van we wegenbelasting. Om voor het campertarief - een kwart van de wegenbelasting - in aanmerking te komen moet je aan een aantal technische eisen voldoen:

- ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderszitplaats worden gerekend. een tafel (mag demontabel zijn) slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen met behulp van de vaste zitplaatsen worden gemaakt, niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Betreft het een tweepersoonsslaapplaats, dan moet deze ten minste 180 cm lang en ten minste 110 cm breed. Zijn het 2 afzonderlijke slaapplaatsen, moeten beide slaapplaatsen ten minste 180 cm lang en ten minste 60 cm breed zijn de vrije hoogte boven de slaapaccomodatie moet minimaal 60 cm zijn

- vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten.

- vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en een afvoer.

Met de andere eisen van de RDW zat het wel goed: de stahoogte (bijna 1.90m) voldoet ruim aan de eisen.

Let op: de belastingdienst schijnt soms lastiger te zijn dan de RDW. Hebben we zelf niet gemerkt, maar wel gelezen